Assalmualaikum.....

Yezzzaaa..musim raya da nk dekat nie? Macam mane persiapan korang nk sambut raya tahun nie? Lemang? Baju Raya? Kuih raya bagai da ready? hehe...musim raya nie la paling seronok..lepas sebulan puase raya la kite nk raikan..So setiap tahun macam2 iklan raya keluar.. So keje Opah setiap tahun layan youtube tgk iklan2 baru and lama.. So personally nie "5 IKLAN RAYA PALING LEGEND" bagi Opah..


Gelagat 7 beradik yang lupe cari daging lembu..part Ucu tu tergolek paling legend..berlakon or spontan jatuh tu dik?hahaha...

Youtube: KISAH 7 BERADIK

#bolekadikikut (MAS 2016)
Comel sungguh budak nie pujuk parent die..macam2 die buat nk bawak "adik" balik raya..haha..last2 dapat ke x eh "adik" ikut??

Youtube: #bolehadikikut

Burung Murai (Petronas 2007)
Burung apa??Burung Murai...Burung apa??Burung Murai...hahaha..viral la kejap burung Murai nie..kisah sabar nyer soarang ayah..agak2 klau korang bole sabar dapat anak cmni??

Youtube: Burung Murai 

Lepas Tu...... (TNB 2016)

Iklan nie baru lagi..tahun lepas..perangai btol budak nie..haha..klau korang agak2 bole sabar?but paling penting die ngaku salah die buat..thumb up!!

Youtube: #lepastu

Ombak Jahat (Petronas 2001)
Sapa tak ingat iklan raya nie..time nie Opah kecik lagi..Youtube pon xde lagi rase nyer time nie.. So iklan raya dapat tgk kat TV je la kan..sdey oooo iklan nie..haha..this is my fav ilan raya..LEGEND!!hehe..

Youtube: Ombak Jahat


So nie 5 IKLAN RAYA PALING BEST pilihan Opah..korang mesti ada pilihan masing2 ka?leave a comment..Opah nk usya jugak..haha..dalam kite menyambut raya, jangan lupe nasib orang lain..mungkin ade yang kurang bernasib baik..so setiap iklan raya ada mesej tersendiri..hayati, selami and dalami mesej2 tersebut..cewah!!sembang la Opah..haha..

BTW Opah dah compile kan semua iklan raya LEGEND nie..boleh check out kompilasi Opah da buatkan.. 


Sekian, Wassalam..



5 IKLAN RAYA PALING LEGEND
6/07/2017

5 IKLAN RAYA PALING LEGEND


Assalamualaikum,

Najwa Latif, penyanyi yang lame menyepi kuar dah lagu baru.. busy study kot..haha.. Tengah syok Opah layan Youtube tetibe lak suggestion NAJWA LATIF "KAMU"..fuiyohhhhh...layan lu...da pkai bracer ko skrang Najwa..kelas...haha..

Anyway best lagu baru die nie..video clip pon ade makne tersendiri..kipidap Najwa!!



Ade lagu xtaw lirik macam x ngam lak kan..meh laya  skali lirik..

Penyanyi : Najwa Latif
Judul Lagu : Kamu
Di Sudut itu aku terlihat kamu,
Kau Diam membisu dan buntu,
Titis Air mata membasahi pipimu,
Ku Tahu kau cuba terbaik kau mampu.

Dan Getarannya sama,
Harungi  semua,

Sayang jangan lah kau bimbang sayang,
Sayang ku akan ada untukmu sayang,
Sayang percayalah bila ku bilang sayang,
Semua Kan ok,

Ku Tahu kau masih terus mencuba,
Kau Mahu semua sempurna,
Kau Bilang dunia tak adil pada kita,
Tapi Syaang bagiku kau sempurna.

Dan Getarannya sama,
Harungi semua,

Sayang Jangan lah kau bimbang sayang,
Sayang Ku akan ada untukmu sayang,
Sayang Percayalah bila ku bilang sayang,
Semua Kan ok.

Sayang Jangan lah kau bimbang sayang,
Sayang Ku akan ada untukmu sayang,
Sayang Percayalah bila ku bilang sayang,
Semua Kan ok.

Sayang Jangan lah kau bimbang sayang,
Sayang Ku akan ada untukmu sayang,
Sayang Percayalah bila ku bilang sayang,
Semua Kan ok.

Sayang Jangan lah kau bimbang sayang,
Sayang Ku akan ada untukmu sayang,
Sayang Percayalah bila ku bilang sayang,
Semua Kan ok.

Lagu baru Najwa Latif "Kamu"
6/05/2017

Lagu baru Najwa Latif "Kamu"

Fadilat Solat Terawih Mengikut Hari




Assalamualaikum,

Setelah sekian lama Opah menyepi, bulan pose ni terbukak lak hati nk berceloteh..haha..just simple share..haha..bulan Ramdhan kan, ,mesti nk share berkaitan dengannya la..So smue orang tahu solat Terawih ade fadhilat tersendiri. Let check out!!
1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama 
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan. 

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya. 

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran. 

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa. 

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu. 

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman. 

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s. 

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w. 

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat. 

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan. 

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya. 

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan. 

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka. 

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya. 

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga. 

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi. 

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati). 

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus. 

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh. 

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya. 

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya. 

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut. 

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya. 

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut. 

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat. 

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat. 

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur. 

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh 
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah  segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

So rajin2 la solat terawih ye..setahun sekali je pon..sekian..Wassalam..

Fadilat Solat Terawih
6/04/2017

Fadilat Solat Terawih

ROTI CANAI PAK HASSAN KG BARU


Assalamualaikum,

Pagi yang indah ini, tersenyum sendiri~~..cewah..feeling2 lagu Ella lak..haha..pagi2 nie terase lak nk makan SARAPAN BEST..google2 punyer google jumpe la ROTI CANAI PAK HASSAN..mule2 nk pegi VALENTINE ROTI CANAI Jalan Semarak..tutup la pulak..huhu..takpe2..KL kn banyak makanan best..

So pencarian bermule..jam time tu da pkol 9.00 pagi..Opah bab jalan nie failed sikit..huhu..so kene la waze..korang just waze ROTI CANAI PAK HASSAN..bole jumpe..pusing2..rupenyer dekat je dengan rumah Opah..haha..ok parking ade..cun..tron dengan muke lapa nk pekene roti canai..



Amik kau..beratur panjang ok..huhu..xpe2..dengan gigih Opah beratur..da alang2 sampai xkn nk cr kedai lai pulak..hehe..so sape2 yang xnk beratur datang pkol 6 pagi..confirm clear..haha..kt sini ade roti canai n nasi lemak lauk..so sape yg nk nasi lemak lauk xyah beratur panjang..g amik sndri kt dalam..


ni kot Pak Hassan..Opah main belasah je..haha..

sementare tunggu sempat amik gambar orang tebar..

Macam2 lauk ade..pilih sndri..jgn lupe byr suda..huhu





Kt sini makan kongsi je meje..if korang nk tunggu meje kosong memang xdapat la..huhu..at last..lepas dekat 10 minit tunggu..dapat pon roti canai..huhu..tp ape yang menarik sangat sampai beratur?rupenyer kari kaki ayam..tiap orang yg makan roti canai mesti amik..

nasi lemak sotong + kangkung RM4.50

Roti kosong + roti telur + kari kaki ayam RM 4.30
Nasi lemak die sedap..cume sambal manis skit..huhu..roti canai terbaik..tambah pulak ngan kaki chiken..huhu..memanga padu..so sape2 area kl bole la pegi..ade mase Opah mmg nk pegi lagi..tp kali nk nk datang awal..mls nk beratur panjang..haha..k lah..selamat mencube..Wassalam



ROTI CANAI PAK HASSAN

ALAMAT: NO 45 JALAN RAJA ABDULLAH/KHATIB KOYAN KAMPUNG BARU
                 Kuala Lumpur, Malaysia
OPERATION: Setiap hari kecuali Isnin


SARAPAN BEST AREA KUALA LUMPUR
10/02/2016

SARAPAN BEST AREA KUALA LUMPUR



Assalamualaikum..

Semalam Opah berkesempatan untuk melupakan hal keduniaan, dengan pantas Opah rembat tiket citer DEEPWATER HORIZON nie..untuk pon sebab pengaruh rakan sebaye yang dah tengok cter nie cakap memang terbaik cter nie..haha..

Sikit info pasal filem DEEPWATER HORIZON nie..cter nie berdasarkan cter sebenar yang berlaku pada 20 April 2010 di perairan Houstan..Tragedi letupan pelantar minyak ini mengakibatkan 11 anak kapal terbunuh..woaa..Opah macam bace berite..haha..


So cter ni memang best..but honestly part awal Opah x brape nk faham..sebab banyak sgt bahase alien yang Opah xtaw ape mksd..bahase2 atas pelantar minyak..mesin nie mesin tu lah..protokol bagai..haha..Pelakon utame cter nie Mark Wahlberg, Kurt Russel & Douglas M. Griffin..lakonan diorg memang A..da name pon pelakon kn?haha..

Lepas dekat 30 minit terngange dengan bahase2 alien..Opah da mule faham  sikit..haha..Opah pasti punce berlaku letupan disebabkan sifat manusie yang tamak..yang x pikir isu keselamatan tapi lebih mementingkan keuntungan syarikat..berbalah same sendiri sebab nk meet deadline..huhu..jgn cmtu eh..x elok..haha..




Diselitkan isu kekeluargaan, sikap saling membantu yang membuatkan cter nie makin menarik..macam mane kehidupan krew pelantar minyak yang sentiase terdedah pada bahaye..kite smue taw gaji memang masyuk..tp lepas tgk cter nie baru korang taw bahaye nyer keje kt sini..syukur la pada yang keje kt atas tanah..haha..

The best part is macam mane diorg nk selamatkan diri and tragis sorang2 krew mati dalam insiden letupan nie..Overall cter menarik..jalan cter best..so Opah cadangkan bace buku sikit pasal pelantar minyak nie sebelom g tgk..haha..meh usya trailler DEEPWATER HORIZON nie..



Selamat menonton..Sekian..Wassalam..
DEEPWATER HORIZON REVIEW
9/30/2016

DEEPWATER HORIZON REVIEW